En (kanske inte så) kort introduktion.

För er som inte vet; två tjejer kan inte göra barn. Nu vet ni.

Lite kort introduktion innan vi påbörjar denna resa;
Jag har vetat sen jag var typ 14 att jag kan bli kär i både killar och tjejer.
Jag gifte mig med en kille, fick två barn, skiljde mig och blev kär.
I Jenny.
Jag blev kär i Jenny första gången jag träffade henne, där och då- pang bara.
Jag brukar säga att det är den enda positiva käftsmäll jag nånsin fått.
Inte för att jag fått så många käftsmällar i mitt liv, närmare bestämt ingen, men det här KÄNDES som en sån kan jag tänka- fast mer som om hon, med enorm kraft kastade in hela himlen och dess miljarder stjärnor, rakt in i mitt hjärta och själ.
Allt detta i ett "Hej, Jenny" och en utsträckt hand.
Jag kunde ha trillat ihop och dött på plats därutanför O'learys i Örebro, men istället tog jag med henne hem och låg med henne.
Första kvällen.
På min mammas soffa.
Det kan man tycka vad man vill om, jag anser att det var bland det klokaste jag gjort i hela mitt liv.

Idag behöver vi inte, även om vi med all sannorlikhet skulle, ligga med varann på mammas soffa- idag har vi vår gemensamma säng i vårt gemensamma hem.
Och nu vill vi ha en liten unge.
Ett regnbågsbarn som det heter i vår värld.
Men för att återgå till de översta raderna; två tjejer kan inte göra barn.
Tur är då att det finns en fertilitetsklinik som kan hjälpa oss med våran bebis.
Som förövrigt ska heta Sigge eller Lilly (om JAG får som jag vill alltså, och vilken gravid kvinna får inte det liksom?!)

Så det är det den här bloggen kommer handla om.
Resan till fertilitetskliniken med allt vad det innebär.
Våran resa över regnbågen och tillbaka.







Kommentarer
Postat av: Vickan

Jag säger bara ÄNTLIGEN!!!

2010-09-21 @ 21:46:12
URL: http://singelflickans.blogg.se/
Postat av: Sussie

Blir en spännande resa att följa hoppas att allt kommer gå bra för er.

2010-09-21 @ 21:47:59
Postat av: Sofie

Åh jag ska följa den här bloggen varje dag! Tusen kramar moster (eller ska jag säga faster!?) Sofie

2010-09-21 @ 22:00:31
URL: http://iq-fiskbulle.blogspot.com
Postat av: Perra

Ja är så glad för att få bli morfar igen!

Ja är så glad för att ni ska få barn!

Ja är så glad för att ni kommer att bli värdens bästa föräldrar till erat barn!

Ja är helt enkelt jävligt glad!



Många kramar till er båda!

Älskar er!



Pappa, svärfar å snart morfar!

2010-09-21 @ 22:33:56
Postat av: Annmari

Hej



Gud va härligt att du/ni börjat blogga, minns de tidigare bloggar fröken skrivit och vilka succér det blivit.

En regnbågsbaby, det är så vackert med kärlek i alla former..

Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för er.

kom ihåg, ja har redan anmält mej som barnvakt.. fast ja får väl ställa mej i kö misstänker jag.



/Annmari

2010-09-22 @ 08:56:16
Postat av: Mikaela

Gud vilken mysig blogg det här kan bli känner jag! Hamnade här av en slump och kommer defenitivt fortsätta läsa om er resa! Kul! Och spännande! / Mikkis

2010-09-22 @ 09:05:12
Postat av: Anne

Jag älskar er båda sååå mycket och som jag brukar säga -Det är sååååå roligt!!!

2010-09-22 @ 12:46:25
Postat av: Tessan & Jenny

Vi älskar dig också Anne!!! <3<3<3

2010-09-22 @ 13:35:18
URL: http://pappajenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0