Homosexuella och barn

Homosexuella ska inte få skaffa barn. Har man ju hört.
Nä, och barn ska inte äta godis i veckorna, man ska inte bada när man ätit och onanerar man får man håriga händer.
Gå och lek med elden, så ni kissar på er säger jag.

Jag skrattar mig harmynt åt folks förutfattade meningar kring detta, ack så omdebaterade ämne.
Ska vi tvångssterelisera utvecklingsstörda, alkoholister, narkomaner och alla handikappade?!
Jag och Jenny VILL, överallt annat, ha ett barn ihop. 
Och jag kan ärligt stå för att jag inte tror att barn födda av narkomaner eller alkoholister, var helt önskade till denna värld. 

Jag är helt övertygad om att vårt efterlängtade barn, kommer att få det hur bra som helst hos två flator, som oss.
Jag förstår inte VARFÖR dom skulle fara illa på något sätt bara för att dom växer upp med två mammor.
Det enda som gör det komplicerat är folks förutfattade meningar och åsikter.
Som dom mer än gärna delar med sig av.
Allt beror på hur vi bemöter dessa olikheter i samhället.
Hur vi förmedlar våra åsikter mellan varann.
Om vi lär våra barn att svära, att slåss, att hata invandrare eller att hata homosexuella- ja, då gör dom ju det.

En vanlig fråga jag får är just "vad säger barnen"
Och det ska jag berätta, så får ni kanske ett hum om hur jag uppfostrat och fört mina värderingar vidare till dom.

Jag satte mig med dom i soffan och sa; mamma vill prata med er.
Och så här gick konversationen med en hel del garv inblandat...


Jag: Ni vet ju att man som flicka kan vara kär i både pojkar och flickor, och tvärt om, eller hur?!
Båda nickar, säger jaa och håller med.

Klarastina, då 6 år och utan R i sitt tal: Om man är killaj äj man bög och tjej lesp.

Astrid 9: KLARASTINA, det heter inte LESP, du fattar ju INGENTING!!! Man säger LESBISK.

Klarastina: Jajha.

Jag: Och nu är det så att mamma är kär i en tjej. Jättekär!

Astrid 9: Är det hon Jenny som var här och fikade en dag?!

Jag: Jaa, det är hon, hur visste du det?!

Astrid: Jag bara förstog det på dig, det märktes mamma, JÄTTEVÄL.

Klarastina: Men mamma, VET Jenny det?! Du måste BEJÄTTA det för Jenny mamma!

Jag: Det HAR jag Klarastina.

Klarastina: HAJU?! SHIT va du äj modig mamma! Äj Jenny käj i dig också?!

Jag: Ja det hoppas jag!

Astrid: Men mamma, jag TYCKER inte att det är nåt konstigt, kärleken kan se så himla olika ut.
Kolla på morfar, Eva är ju mycket yngre än honom till exempel.

Klarastina: Jaaa, och hon är bjun också... eftersom hon kommej ifjån afjika, ni vet...

Astrid: Var det nåt mer, eller kan vi gå ut och leka igen?!

Jag: Nää, det var väl det. Jag ville bara berätta hur det ligger till, så ni vet.
Och om ni vill fråga nåt så gör ni det, ellerhur!?

Klarastina: Fjåga vaddå, om ni pussas ellej?! Det fattaj vi väl att ni göj! Nu gåj vi ut och lekej igen!

Så dramatiskt var det.

Mina barn älskar Jenny och Jenny älskar dom.

Jag har aldrig mått så bra i hela mitt liv.
Och mår jag bra, så mår barnen bra.

Astrid sa en gång: Du mamma, jag tycker det är så BRA att du blev lesbisk.
Jenny är så himla bra och rolig- och dom killar du varit ihop med har faktiskt varit rätt tråkiga.
Det är MYCKET roligare när vi alla är tjejer liksom.
Lova att ni aldrig gör slut mamma, LOVA det!

Och det gjorde jag.

Avslutningsvis några kloka ord från David Batra, taget ur hans sommarprat i P1 2008.

"Det största hyckleriet, det är dom som pratar om det dom kallar för "barnets bästa"
Om vi ställer livet hos en kärleksfull familj som har möjlighet att ge barnet mat och kläder och tak över huvet mot att leva som tiggare eller prostituerad, så är det väl ändå alldeles självklart att det första alternativet är det bästa för barnet, oavsett nu om båda föräldrarna råkar va kvinnor.
Det är tragiskt att en del människor vill vägra andra möjligheten.
Människor som säger sig ha en tro på ngt gott.
Att två män eller kvinnor vill ha sex med varann, är något speciellt kan man tycka, men det är inte sjukt på något sätt och det gör dom inte till dåliga förebilder eller dåliga föräldrar.
Däremot har jag verkligen svårt för folk som ägnar stor del av sin tid att tillbe olika påhittade av sagoväsen"




Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej hopp granne! Du har otroligt fina barn. Jag önskar dej o Jenny all lycka... Glad för eran skull.Kram Madde

2010-09-22 @ 12:02:04
Postat av: Tessan

Hej Madde! TACK, vad du är gullig! Kram på dig!

2010-09-22 @ 12:11:01
URL: http://pappajenny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Och bjun...hahaha, så jävla guld! Skitkul blogg med intressant tema! Kör hårt och lycka till med regnbågsbebisen!

2010-09-22 @ 12:29:34
Postat av: Suss

Riktigt bra!

2010-09-22 @ 12:35:56
Postat av: Jessica

Så gulligt sagt av barnen :) Det verkar verkligen inte gå nån nöd på dom! Jag tycker inte det spelar nån roll alls med två mammor eller två pappor, huvudsaken är att alla mår bra.

2010-09-22 @ 14:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0