Kvinnan i bebisaffären.

Den 20:nde oktober ska jag och den blivande frugan till fertilitetskliniken på möte.
Vi ska träffa en läkare som ska gå igenom de olika metoderna för att göra mig fet, hormonstinn och ickekåt.
Eller väldigt mycket jättekåt. Man vet inte så noga. Min blivande fru hoppas på det sistnämnda.
Och att jag får enorma bröst.
Vad hon inte fattar är att om hon så mycket som tittar på dom, kommer dö.

Hursomhelst, vi ska dit och träffa spermadoktorn och få veta vilka metoder vi har att välja på.
Förmodligen väljer vi att plocka ur Jennys spermier och befrukta...eller troligtvis INTE nä.
Antingen blir det insemination eller IVF-behandling, men det återkommer vi till sen.

När jag pratade med fertilitetskliniken, eller bebisaffären, första gången så var det en upplevelse.
Jag presenterade mig och sa att jag och min partner ville veta mer om hur vi kan få ett barn ihop med deras hjälp.
Kvinnan i bebisaffären var väldigt trevlig och förklarade lite snabbt att man får hem en hälsodeklaration att fylla i och sen blir man, inom tre månader, kallad på ett första besök för utredning.
Jag frågar hur lång väntetid dom har och om hon på ett ungefär kan säga när detta första möte kan komma att bli.
Hon pratar om vårdgarantin på tre månader och säger, fast SÅ lång väntetid är det inte- så inom två månader borde vi bli kallade.
Sweet!

Det var väl allt då tänker jag och ska avsluta samtalet, men då kommer bebisaffärstanten med en mycket intressant fråga.
Hur länge har ni försökt att bli gravida?
SARU?!
Ja, du och din partner.
Hur lände har ni försökt bli gravida?! Vi har som regel att man måste ha försökt under ett år innan vi går in och hjälper till.
Sen ser vi till det här med BMI också, det ska ligga normalt för att underlätta att våra metoder fungerar.

Jaha...du menar så...alltså, mitt BMI är helt normalt så det är nog inga problem skulle jag tro. 
Jag och min partner JENNY har legat typ 500 gånger varje dag i ett halvår, men det händer inte ETT SKIT.
Vi fattar ingenting.
Vi KAN försöka i ett halvår till, men jag betvivlar att det kommer funka.
Vad tror du som sitter på mest kunskap om det hela.

Kvinnan på bebisaffären skrattade så hon grät, tackade mig för ett otroligt roligt samtal och önskade oss hjärtligt välkomna inom två månader.

Antingen menade hon det, eller så sitter jag här om ett par månader och väntar femlingar.
You never know.





Kommentarer
Postat av: Jenny

Om det blir 5 drar jag älskling.

2010-09-22 @ 21:03:41
URL: http://pappajenny.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0